Lectia cea mai lunga :) ( Azeem )

O scrisoare gasita

[…]

D.M. : lamureste-mi si mie putin viata ta…. poti? Vrei?

P.A.: adica? pot, vreau, dar spune-mi ce vrei sa stii. de unde sa incep?

D.M.: Cu inceputul

P.A.:🙂 bun. era o zi frumoasa de februarie, fara ninsoare, insa la ora 10, fulgi mari au inceput sa acopere pamantul. atunci, dar fix atunci, am aparut eu pe lume. de aici?🙂 ca m-am nascut dintr-un tigan si-o tiganca, probabil stii deja si ca sunt facut in sau din flori… suna fain🙂

D.M.: Mai spune

P.A.: pai… maica-mea n-a vrut sa ramana cu tiganul. si-a dat seama ca nu va avea o viata frumoasa, cu toate ca a fost indragostita de el, la cat de frumos se purtase cu ea. si… a hotarat sa ma creasca singura. ceva de admirat, apreciat si laudat, la perioada aia in care nu te sprijinea nimeni in situatia asta. plus ca era si ea copil inca, chiar de avea 18 ani. si… aveam, cred un an sau cam asa ceva, cand l-a cunoscut pe taica-miu vitreg. de atunci au ramas impreuna. pe el l-am cunoscut de tata si mi-a fost mai mult de atat. a fost norocul meu sa ma creasca el si nu cel biologic. copilaria a fost asa…. inca incerc sa deslusesc multe. mereu au fost mistere de dezlegat. nu am tata natural? de ce? cum asa, dar cine e? cine-s bunicii. eu sunt tigan? de ce? mai am frati. si acum ma mai intreb daca oi mai avea🙂. in fine… am avut multe probleme de mic din cauza etniei. in clasa I, invatatoare la care m-a dat maica-mea, fiind cea mai buna, a inceput sa renunte la elevi pentru ca erau prea multi inscrisi. avand nume de tigan, urma sa fiu dat afara. am plans si m-am tinut de fusta ei sa ma tina. i s-a facut mila si asa a facut. la sfarsitul claselor primare plangea ea ca si-ar fi dat cel mai bun elev. am fost la ea in vizita anul asta, dupa foarte multi ani ( nu mai stiam unde sta ) si mi-a marturisit ca a luat „multe bobarnace” ca-mi dadea premiul I, avand in vedere etnia mea. unde ma duceam numele imi facea probleme. asa am ajuns la 14 ani sa-l schimb. a venit scoala generala. prin clasa a VI-a am uitat de invatatura. dadusem de gagici si viata de strada. mama m-a incurajat mereu sa cunosc ambele „maluri”. ca doar asa stiu unde mi-ar fi locul si as reusi sa-mi fac o parere despre viata. astfel m-a incurajat sa stiu si viata de strada sau…. scoala vietii cum se mai spune. de la 14  ani am invatat sa-mi fac bani si sa ma descurc singur, fara sa mai cer ajutorul parintilor. cu toate ca au fost momente ( exemplul cel mai recent: cand am divortat ) cand mama m-a ajutat enorm. mi-a fost alaturi ca o adevarata mama, neconditionat. buuun. taica-miu a fost plecat de acasa 8 ani de zile. nu a mai venit din cauza unei probleme din tara si a trebuit sa stea departe ( cand zic taica-miu, zic de cel vitreg, pentru ca tata e cel ce te creste nu cel care doar te face, ca sa nu zic altfel ). ma opresc.

D.M.: Nu. parca ai vb dintr-o carte

P.A.: … uneori simt ca am citit toate astea intr-o carte, ca nu a fost viata mea

D.M.: Iti spun eu daca adorm… pe la 23 e ora mea

P.A.: P.A.: unde am ramas? aaa da, la taica-miu. ca a fost plecat. am avut mare noroc de el si nu voi uita niciodata cat de mult m-a influentat in copilarie, intr-un mod pozitiv desigur. sunt convins ca nu i-a fost usor avand in vedere ca na… nu sunt sange din sangele lui. nu m-a facut sa simt asta niciodata si pentru mine inseamna enorm. inainte sa plece, avea foarte multi bani, dar a plecat si… au ramas din ce in ce mai putini. atunci am constientizat pentru prima data ( au mai fost perioade dar eram prea mic sa-mi aduc aminte clar ) ce inseamna sa nu ai chiar tot ce-ti doresti. si mi-a prins bine. am incercat mereu sa fiu diferit, sa nu fac parte din turma, pentru ca asa m-a invatat mama. mai ales atunci cand a fost vorba de fumat, baut sau alte tampenii din adolescenta. in schimb… m-am batut mult. nu pentru ca am vrut, ci pentru ca am fost nevoit. prima mea bataie in adevaratul sens al cuvantului, a fost pentru a-l apara pe unul care nu a vrut sa dea colegului sau sa copieze la mate. acesta a luat nota mica si a inceput sa-l pedepseasca. era inceputul clasei a V-a. ei erau a VIII-a. asa a inceput sirul meu de batai, pentru altii, ca pentru mine au fost foarte putine cazurile cand am recurs la violenta. m-am batut pentru mama, m-am batut pentru sora, m-am batut pentru prieteni si pentru straini neajutorati. nu mai zic de fetele ce aveau nevoie de ajutor. mai ales in discoteca🙂. putine mi-au zis multumesc… dar la un momentdat aveam foarte foarte multe verisoare🙂. cum am inceput cu viata de strada si cluburile, am cam lasat scoala. insa mereu am cautat sa invat de la oamenii din jurul meu. de aceea aveam mereu un anturaj  in care eu eram cel mai mic🙂. am umblat cu fete mai mari decat mine, incercand sa invat de la ele cum sa ma port cu o femeie, cum sa ii ofer ce-si doreste. cred ca asta e cel mai greu de invatat si e lectia cea mai lunga🙂

D.M.: Si acum? In prezent?

P.A.: in prezent ce? daca stiu? inca nu s-a terminat lectia🙂 acum sunt la partea cu practica, teoria am invatat-o🙂

D.M.: descrie-mi prezentul tau

P.A.: si abia ma incalzisem cu trecutul🙂. in prezent… am si eu comoara mea  , sunt divortat in acte, vaduv in suflet… nu sunt in tara si mi-e bine aici unde sunt. mi-am gasit acu’ ceva timp prietena cea mai buna, ceea ce ma face sa cred ca sunt foarte norocos🙂

[…]

The End🙂

6 comentarii (+add yours?)

  1. juan
    Feb 21, 2013 @ 09:55:54

    of, și doar ți-am zis să nu mai înveți de la multe femei cum să te porți cu o singură femeie…:P

    Răspunde

  2. Ioana
    Feb 21, 2013 @ 11:27:41

    Frumos asternut.Sper sa iti fie bine de acum incolo.

    Răspunde

  3. bica
    Feb 22, 2013 @ 12:11:21

    Iti doresc multe experiente frumoase ca la 60 de ani sa lasi in sufletul celor care iti vor citi povestea vieti tale o clipa de bucurie si multa admiratie

    Răspunde

Lasa-ti amprenta aici

Fundatia pentru SMURD

Intelege autismul

Nu fi indiferent !