Criza financiara – necesitate sau dezastru?

criza-financiara

De cateva luni, cuvantul criza, este pe buzele tuturor.Ca sunt patroni, angajati, blogg-eri, politicieni, artisti, someri sau chiar elevi, nu pot savura o zi fara a pronunta acest cuvant. Unii il percep ca apocalipsa, altii ca o oportunitate iar ceilalti ca pe un cuvant la moda ce-ti da un aer inteligent.
Daca pe primii panica ii impinge sa actioneze necugetat, urmatorii dau dovada de talent in afaceri gasind solutii ingenioase, iar ultimii… dau cu banul.
Nu tin minte sa fi avut, dupa Ceausescu, o economie capitalista.Mai degraba artificial sustinuta de hotii si prostituatele ce aduceau bani din strainatate, de muncitorii ce au facut agricultura pentru straini si de doua trei companii care mai produc cate ceva.
Insa, cert este ca vom trece printr-o perioada grea, daca nu vom lua masurile necesare. Valabil si pentru politicieni si pentru oamenii de afaceri.
Unele companii au gandit deja ce masuri trebuiesc implementate pentru a face fata crizei. Nu mai retin unde am citit despre strategia aplicata de managerul unei reprezentante auto, insa m-a surprins placut.
In loc sa dea afara o parte din angajati, asa cum multi manageri au ales sa faca, a aplicat o economisire drastica la tot ce inseamna consumabil.
Astfel, angajatilor li s-a redus numarul de minute alocate pe telefon (s-a pus capat convorbirilor cu prietenii in contul firmei), a inceput contorizarea hartiei xerox (desenatul in pauze a fost eliminat), a redus cantitatea de combustibil alocata masinilor de servici (s-a pus capat plimbarilor sub soare) etc, reusind sa economiseasca bani frumosi pentru bugetul companiei.In concluzie, criza i-a adus aminte acestuia, ca risipa nu este productiva.
Sunt insa si manageri care se afla inca in stadiul de mascul.Masculul actioneaza doar dupa instincte, ignorand instrumentul ce ii poate creste sansele de victorie in orice intrecere, creierul. Prin urmare, de exemplu, in opinia acestora, promovarea nu inseamna comunicarea firmei cu exteriorul, iar produsul se vinde singur.
Atunci, intrebarea fireasca este:
Daca nimeni nu stie de tine, de produsul tau extraordinar, de ideile si promotiile ce urmeaza sa le oferi celor ce vor alege sa-ti fie clienti fideli,
cum vei reusi sa tai chitante?
Oricat ar fi de bun un produs, daca clientul nu afla de el, nu este cumparat.
In cazul acesta, publicitatea este un instrument indispensabil ce trebuie sa stea la indemna oricarei companii.
Publicitatea si actiunile de promovare reprezinta cea mai importanta modalitate de a atrage si informa clientii.
Rezultatul se poate numi recunoastere, prestigiu, cresterea cotei de piata, profit.Pe scurt, SUCCES.
Decizia de a taia bugetul pentru publicitate, anuleaza rezultatele de mai sus.
Daca l-am putea intreba pe managerul acelei reprezentate auto, ce decizie ar lua in privinta bugetului pentru publicitate, oare raspunsul lui ar fi: „Vom analiza care sunt cele mai eficiente cai de promovare, un criteriu important fiind pretul pentru aceste servicii.Cunoscand acesti indici, vom hotari cat reducem din bugetul pentru promovare si pe ce cai ne vom axa.De exemplu, putem folosi outdoor-ul ca mijloc de promovare deoarece are un reach si o frecventa de expunere ridicate (CPM scazut). Este o prezenta ce nu poate fi evitata (expunere 24 de ore din 24), fiind de multe ori ultimul stimul inainte de decizia de cumparare”? Cred ca ar putea fi.

In orice caz, atentia sa indreptata catre mediul outdoor, ar fi o decizie inteleapta, mai ales acum cand acest mediu devine atat de dinamic.Pentru ca televiziunea are un impact major asupra omului, iar acesta petrece din ce in ce mai mult timp in miscare, jucatorii din outdoor au scos televizorul in strada, in cele mai importante orase din tara: Bucuresti, Cluj, Iasi, Botosani, Suceava, Alba-Iulia, Bacau, Constanta si altele.
Amplasate strategic, acestea pot avea un impact deosebit asupra trecatorilor, dand in acelasi timp o pata de culoare in contextul local.

Un astfel de televizor, amplasat intr-o locatie buna pentru promovare outdoor, insa pozitionat incorect, nu aduce beneficii. De aceea, atunci cand alegem unde sa ne promovam produsele si ideile, trebuie sa tinem cont si de pozitie, nu doar de locatie.
Inchei cu sfaturile renumitului Yonathan Dominitz, Managing Partner Mindscapes.

1. Menţinerea identităţii brandului costă mai puţin decât să o reconstruieşti de la capăt.

2. Gestul de a investi în publicitate în perioade de criză economică ar trebui privit ca o contribuţie la obţinerea de profit, şi nu ca un mod de a pierde profitul.

3. Creşterea cotei de piaţă prin intermediul publicităţii în perioadă de criză se poate realiza cu costuri mai mici.

4. O companie care investeşte puternic în publicitate în astfel de perioade se va poziţiona pe piaţă mai bine şi va obţine profit odată ce se iese din recesiune.

Sursa: Business Point
Autor: Stavără Cătălin

Lasa-ti amprenta aici

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Fundatia pentru SMURD

Intelege autismul

Nu fi indiferent !